رینوپلاستی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در دنیا به خصوص در ایران محسوب می شود. میزان پذیرش این نوع جراحی به قدری بالاست که کشور ما رتبه اول جراحی بینی را دارد. در بین کسانی که تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار می گیرند، کسانی هستند که احساس نارضایتی می کنند و به دنبال جراحی بینی دیگری هستند. ناگفته نماند که این افراد می توانند برای انجام جراحی بازسازی بینی در زمانی که عمل بازسازی نیاز است به بهترین جراح بازسازی بینی مراجعه کنند. جالب است بدانید که بازسازی بینی مانند جراحی اول می تواند بسیار پیچیده باشد. جراحی بینی یکی از مهم ترین و حساس ترین جراحی های بینی است که اکثر افراد قبل از انجام آن باید به طور کامل درباره آن تحقیق کنند. بنابراین توصیه می شود در هنگام اقدام برای جراحی ترمیم بینی حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

جراحی ترمیمی بینی چیست؟

جراحی بینی ترمیمی یا جراحی بینی ثانویه یک جراحی زیبایی است که با هدف رفع کلیه مشکلاتی که در روند جراحی اولیه بینی بهبود نیافته و یا در اثر جراحی اولیه بینی ایجاد شده اند انجام می شود. به عنوان مثال در برخی موارد مشاهده می کنیم که افرادی که تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته اند دچار اختلالات تنفسی می شوند. بنابراین با جراحی ترمیمی بینی این مشکل برطرف می شود. از طرفی برخی از افراد بینی بزرگی دارند و برای کوچکتر کردن آن اقدام به جراحی می کنند اما پس از طی مراحل بهبودی بعد از جراحی بینی می بینند که نتیجه دلخواهشان حاصل نمی شود. در نتیجه عملیات را تکرار می کنند. معمولاً صرف نظر از نوع عمل اولیه بینی، چه جراحی بینی طبیعی باشد و چه جراحی فانتزی، باز هم ممکن است مشکلاتی در بینی وجود داشته باشد که نیاز به جراحی مجدد داشته باشد.

چه کسانی به جراحی بینی نیاز دارند؟

اگر برای اولین بار قصد انجام عمل بینی را دارید حتما به یک پزشک مجرب و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید زیرا در صورت عدم رضایت فرد می توان عمل جراحی را تکرار کرد اما نمی توان گفت همیشه عدم رضایت وجود دارد. جراحی همچنین می تواند منجر به جراحی مجدد شود. افرادی که نیاز به جراحی بینی دارند ممکن است یک یا چند مورد از دلایل زیر را داشته باشند:

بینی گاز گرفته. غضروف‌های طرفین بینی ممکن است تحت فشار قرار گیرند و در نتیجه در حین تنفس حالت منقبض شود.

فاصله زیاد بین سوراخ‌های بینی: کمبود حس زیبایی‌شناسی توسط پزشک می‌تواند باعث افزایش فاصله بین سوراخ‌های بینی شود.

عدم تقارن سوراخ های بینی: یکی از دلایل جراحی صاف کردن سوراخ های بینی است اما باید توجه داشت که گاهی اوقات این امکان وجود ندارد. جراحی توسط یک جراح خوب و با تجربه می تواند سوراخ های بینی را یکسان جلوه دهد.

ظاهر غیر طبیعی بینی: ممکن است پزشکان در صورت نداشتن دانش زیبایی، بینی را به گونه ای عمل کنند که بعد از چند سال به طور کامل ایجاد شود. گاهی اوقات، تغییر شدید در ظاهر بینی می تواند نیاز به جراحی تجدید نظر را افزایش دهد.

نوک بینی خیلی بالا یا خیلی پایین است: این مشکل یکی از مشکلات رایجی است که بعد از جراحی بینی ایجاد می شود که می تواند به دلیل عدم کنترل پزشک ایجاد شود.

انسداد راه هوایی: اگر جراح ماهر نباشد، ممکن است ساختار بینی آسیب ببیند یا حس بویایی از بین برود. علاوه بر این، انسداد مجرای بینی در حین تنفس باعث می شود افراد تصمیم به جراحی بازسازی بینی بگیرند.

دم کردن تیغه بینی: این مشکل می تواند به دلیل عدم تجربه پزشک یا عدم پیگیری دقیق بعد از جراحی ایجاد شود. همچنین ضربه به بینی می تواند منجر به کج شدن استخوان های بینی و در نتیجه نیاز به جراحی بینی کجی شود.

شکستگی نوک بینی: این مشکل زمانی رخ می دهد که جراح غضروف بینی را تقویت نکند که باعث می شود بعد از مدتی نوک بینی افتاده و فرم نامناسبی ایجاد کند.

قوز باقیمانده بینی: پس از جراحی، فرد ممکن است متوجه شود که قوز بینی ثابت نشده است که باعث می شود بینی نامناسب به نظر برسد، بنابراین جراحی بینی ترمیمی کمک زیادی به حل این مشکل می کند.
 

چگونه جراحی بینی دوم را انجام دهیم؟

بدیهی است که این نوع جراحی با خطر بالاتری همراه است و معمولاً برای دستیابی به اهداف و نتایج مطلوب تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. البته انجام عمل جراحی با بی حسی موضعی با مسئولیت خود بیمار امکان پذیر است. بسیاری از متخصصان و جراحان پلاستیک انتظار دارند این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام شود تا تغییرات اعمال شده آسانتر اعمال شود. سپس جراح با استفاده از ابزار و تکنیک های خاص خود، عمل را در چند ساعت به پایان می رساند و سپس بیمار نتیجه مطلوبی می گیرد.

در قسمت قبل دلایل نیاز افراد به جراحی بینی توضیح داده شده است که در ادامه به اقدامات انجام شده برای اصلاح این عیوب در حین جراحی بینی پرداخته می شود.

برای از بین بردن قوز باقیمانده، استخوان بینی به اندازه کافی بریده می شود تا شکل بینی بهبود یابد و قوز موجود اصلاح شود.

اگر تیغه میانی بینی یا تیغه بینی انحراف داشته باشد، این انحراف با استفاده از تکنیک های سپتوپلاستی اصلاح می شود.

اگر نوک بینی بزرگ و کم باشد، این مشکل باید با تقویت غضروف بینی و بالا بردن نوک بینی برطرف شود. برای این کار در صورت لزوم پیوند غضروف انجام می شود.

اگر فردی احساس انسداد و انسداد راه های هوایی داشته باشد، جراح با بررسی علت مشکل، گرفتگی را برطرف می کند.

اگر بینی نامتناسب باشد با اصلاح شکل، بینی متقارن و قرمز می شود.

بهترین زمان برای جراحی ترمیمی بینی

زمان ایده آل برای تکرار جراحی بینی یا رینوپلاستی ثانویه یک سال پس از جراحی بینی اولیه است. در واقع یک سال طول می کشد تا زخم بهبود یابد و پوست بینی با استخوان و غضروف زیرین ترکیب شود، بنابراین افراد باید در این مدت صبور باشند. از طرفی جراحی قبل از این دوره خطر بالایی دارد.

جراحی سینوس چقدر طول می کشد؟

برای انجام جراحی ترمیمی بینی بیمار باید تحت بیهوشی کامل قرار گیرد که باید گفت نسبت به جراحی بینی اول زمان زیادی را می طلبد زیرا عوارض عمل بسیار زیاد است. اما معمولا بین 3 تا 4 ساعت طول می کشد. اگر اولین جراحی یک ساعت و نیم تا 2 ساعت طول بکشد.

جراحی بینی در مردان

نمونه ای از جراحی ترمیمی بینی در خانم ها

نمونه هایی از جراحی بینی - طبیعت و مردان

آمادگی لازم برای جراحی ترمیم بینی

همانند جراحی بینی اولیه که برای اهداف زیبایی انجام می شود، برای انجام صحیح عمل جراحی ثانویه باید تصویربرداری لازم قبل از عمل انجام شود.

اگر برای جراحی بینی نزد جراح دیگری رفتید و از اولین جراحی خود راضی نبودید، باید تمام شرایط و سوابق پزشکی خود و همچنین عکس های قبل از اولین جراحی بینی را در اختیار آن جراح قرار دهید. آنها را با خود ببرید.

اگر برای جراحی بینی ثانویه نیاز به بیهوشی دارید، باید تمام آزمایشات معمول را انجام دهید و نتایج را قبل از جراحی به همراه داشته باشید. توجه به این نکته ضروری است که برای انجام آزمایشات معمول قبل از عمل باید ناشتا باشید، یعنی 12-8 ساعت قبل از عمل چیزی نخورید.
 

 

مزایای جراحی ترمیمی بینی

مهمترین مزایای جراحی ثانویه یا جراحی ترمیمی بینی به شرح زیر است:

کاهش اندازه بینی

پهنای بینی را کاهش دهید

تثبیت نوک بینی

عدم شفافیت بین لوله های بینی را از بین ببرید.

مشکلات تنفسی را از بین می برد

ظاهر بینی را تا زمانی که به خواسته افراد نزدیکتر شده و رضایت آنها حاصل شود، بهبود دهید.

مراقبت های بعد از جراحی ترمیم بینی

نکات و توصیه های داده شده پس از جراحی بینی نیز باید در جراحی بینی رعایت شود. مانند:
 

خواب بعد از جراحی بینی

در طاق باز بخوابید و به سمت سقف بروید. حتما از دو بالش زیر سرتان استفاده کنید تا سرتان بالاتر از سطح بدن باشد. رعایت این موارد باعث کاهش میزان خونریزی و همچنین تسریع روند بهبودی کبودی می شود. هرگز وقتی دراز کشیده اید گوشی را جلوی صورت خود نگیرید زیرا احتمال افتادن آن روی بینی وجود دارد. در نتیجه خونریزی بینی اجتناب ناپذیر است. هرگز وقتی دراز کشیده اید گوشی را جلوی صورت خود نگیرید زیرا احتمال افتادن آن روی بینی وجود دارد. در نتیجه خونریزی بینی اجتناب ناپذیر است.

خواب بعد از جراحی بینی

بینی را لمس کنید

چسبیدن به بینی

قسمت عمل شده یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی بینی است. زیرا این نوعی هشدار برای افرادی است که از عمل بینی شما اطلاعی ندارند که از شما دوری کنند. در نتیجه احتمال برخورد و برخورد کاهش می یابد. این در مکان های شلوغ مانند مترو و اتوبوس کاملا قابل درک است.

مراقبت از غذا

خوردن میوه، کمپوت و آب میوه بعد از جراحی کاملا بی خطر است. نوشیدن دو نوع آب آناناس و آب کرفس باعث کاهش تورم و کبودی دور چشم و بینی می شود. بنابراین توصیه می شود بعد از جراحی بینی در هفته اول بعد از جراحی بینی از رژیم غذایی پیروی کنید.
 

او زمان مهمی را برای اصلاحات دید

بسیاری از افراد پس از اولین جراحی در مدت کوتاهی با احساسات و اشتیاق فراوان درخواست جراحی تجدید نظر کردند، اما پس از مشاهده نتیجه نهایی جراحی بینی یک سال بعد و با رضایت از نتیجه، منصرف شدند. به همین دلیل برترین متخصصان بینی تهران توصیه می کنند تا زمانی که نتیجه نهایی را نبینید، جراحی زیبایی بینی انجام ندهید.

جراحی بینی با تقویت و حمایت از نوک بینی انجام می شود زیرا به دلیل ضخامت پوست در این نوع بینی احتمال افتادن نوک بینی وجود دارد.

لازم به ذکر است که این نوع جراحی نسبت به سایر جراحی هایی که می توانید تجربه کنید کمی دشوارتر است زیرا نتایج جراحی غیرقابل پیش بینی است و قطعاً نترسید زیرا با اطمینان و اعتماد کامل به جراحی ترمیم بینی به این نتیجه خواهید رسید. نتیجه بهتر از شکل بینی است.

زمانی که تمام محصولات و نتایج جراحی اول برداشته شود و تورم بعد از جراحی بینی برطرف شود، نتایج خوبی دیده می شود.
 

ماخذ مقاله: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-جراحی-بینی-در-شیراز